Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2009.11.23. 12:47 Gyopár&Csom

Geoff

Geoff, azaz Geoffrey a vendégünk volt az elmúlt két napban.

Geoff az USA-ból jött, épp európai körutazást tesz. Szombat este a kirándulás kipihenése után érkezett, és elmentünk sörözni, ahol marha jót beszélgettünk.

Geoff szeptember 20 óta utazik. Bejárta a Baltikumot, Oroszországot, Lengyelországot. Tőlünk Szlovákiába, majd onnan Csehországba és Németországba megy tovább.

"Geoff! Te mit csinálsz odahaza, hogy most ennyit utazol?" szakadt ki belőlem a kérdés.

Geoff készségesen válaszolt: "Az építőiparban dolgozom, de tudod válság van, és nincs munka. Akkor meg olcsóbb utazni egy nagyot, mint otthon dekkolni, és nem csinálni semmit."

Geoff mondta, én elhiszem, hogy neki most ez a jó. Nekem fura volt. Nagyon. Nehezen tudom elképzelni, hogy ha fixen látszana, hogy pár hónapig nem lesz melóm, akkor egy másik kontinensre utaznék és bebarangolnám azt. (Esetleg, ha miniszterelnök lennék, de ez szerencsére nem fenyeget...) Biztos az én hozzáállásom rossz.

Geoff egyébként rengeteget tudott Európáról, annak történelméről. Ahhoz képest, hogy mennyit buta amerikaiznak az emberek, ő nagyon művelt volt. (Beszélgettünk a magyar-finn rokonságról, a budapesti szovjet emlékmű helyzetéről, és az osztrák-magyar monarchiáról. Ezeket a témákat ő dobta fel.) Szóval vagy kivétel, vagy az Amerika pfujolók tévednek.

Geoff közben megkóstolta az erős lengyel söröket. Ezekből is a Tatra moce nevű remekkel ismerkedett. Innen eszébe jutott, hogy ismeri a Tatra teherautókat, mert az a legmenőbb tehergépjármű Coloradóban, amerre ő lakik. (Ennek ellenére nem kezdek használt Tatra felvásárlásba, és USA importba...)

Geoff érdekes figura volt. Örülök, hogy megismerkedtem vele.

    CSom

2 komment

Címkék: gondolatok


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr581545957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hasenbeck 2009.11.23. 14:25:25

Régóta olvasom a blog-ot, és nagyon tetszik, őszinték és nem túlcicomázottak a szavaitok, ami ebben a világban ritka. Csak így tovább!

Egyébként nem kioktatásként szánom, csak halkan megjegyzem.

A jelen tudásunk és a kutatások szerint nem létezik finn-magyar rokonság, ez a múlt "rendszer" hagyatéka.

A helyzet az ,hogy kb. annyi közünk van a finnekhez mint pl. az angoloknak a kínaiakhoz, szóval erőteljesen konvergál a nullához:)

Gyopár&Csom 2009.11.23. 15:15:20

Szia Hasenback!

Köszönjük a szép szavakat.

Ami a finn-magyar rokonságot illeti, tudjuk, hogy nincs kapcsolat. Beszélgettünk is genetikai kutatásokról Geoff-fal, amelyek cáfolták ezt. Meglepte. Azt mondta, hogy ő azt olvastam hogy nagyon hasonlatos a nyelvtanunk.

Erre én megjegyeztem neki, hogy én úgy tudom, hogy logikájában a magyar nyelvhez a japán áll a legközelebb, de talán az sem jelent semmit. Ezen jót kacagtunk.

Persze mindemellett tiszteletreméltó dolognak tartottam, hogy Geoff hallott erről az elméletről, meg sok más történelmi dologról Európával kapcsolatban!

Igaz, ez kimaradt a poszt-ból.
CSom
süti beállítások módosítása