Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

• gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2010.04.27. 10:26 Gyopár&Csom

Tulipánok földjén jártunk - I. rész: Repülés földön, vizen és levegőben...

Nyaraltunk!!! Ez ám nem semmi, hisz életünk első közös nyaralása, amit nem családdal és nem cserkésztáborban töltünk, és hosszabb mint egy hétvége.

Kezdésnek rögtön beiktattunk egy igazi "holiday felkelést" - mivel az indulás napján 4-kor (hajnalban!) csörögtt a vekker! Felkelés, cuccok összepakolása, majd irány a buszpályaudvar, ahol a reptéri kisbusz várt minket.

Ezzel Krakkó érintésével gond nélkül eljutottunk a reptérre. Itt a csekkolásnál a hónap játékosa Gabi lett, aki elfeledkezett a hajfaként hordott százas szögéről, ami kissé kiverte a biztosítékot a reptéri ellenőrzésen, de alapvetően nagy kacagás lett belőle.

Repcsiutunk kellemes volt - én életemben először repültem, ha a mentőhelikopterezést leszámítjuk - és ragyogó napsütéses időben érkeztünk Eindhovenbe. Itt busz a pályaudvarra, majd vonattal Hágába.
Már a vonatúton konstatálhattunk jópár igazi holland dolgot: Tényleg nincs még egy vacak dombocska sem sehol, tényleg rengetegen járnak biciklivel, stb.

A hágai érkezés után kicsit bóklásztunk a belvárosban, majd Lacival találkozva irány a szállás, ami egyben Laciék lakása is. Vacsora és a viszontlátás örömének megélése esti sörözés és beszélgetés formájában.

Messzemenőkig kihasználandó a nyaralást, már másnap napon bevetettük magunkat a mély vízbe. Eindhoventől nem messze van a környék egyik legnagyobb vidámparkja, amolyan Disney World csak a klasszikus Andersen mesékből. A neve Efteling.
Gyerekként jártam itt egyszer így engem nem ért meglepetésként a csodavilág, bezegg Marcit. Hangosan kacagott, és mély baritonján sikongatott, minden lehetőséget megragadva.  Az előttünk ülő holland kamaszlányok nem is győztek irigykedni erős hangja hallatán. :)
Minden játékra fölmásztunk, a fejjel lefelé dugóhúzósra, a kilővös vízbecsobbanósra, a bobra és még sok másra, volt amire kétszer is. Csak azokat hagytuk ki, ahol túlkorosnak itéltek minket. :(  Illusztráció képen csatolok néhány fotót is a bejegyzés végén.

Hozzá kell tennem, hogy az elején unatkoztam, mert valami elég kicsiknek tervezett mesevilágba kerültünk, ami nagyon hangulatos volt, de egész napra kevés lett volna. Aztán kiderült, hogy vannak felülős dolgok is, amikből az első három jó volt - kiskocsival mentünk végig különböző tematizált mesevilágokon. Aztán jött a griff, ami sunyi módon nem mesevilág volt, hanem egy hullámvasút. Azért sunyi módon, mert ez kívülről nem látszott, ugyanis a föld alá építették, és vaksötétben ment végig a pályán.

Ezek után persze, hogy mindent bevállaltam, már csak jobb jöhetett! És élveztem is nagyon felszabadultan a parkot!

Gyopi és CSom

Színes galambok a mesevilág részben. - Beteg ötlet...

Python hullámvasút. Megérte a 30 perc várakozást, de azt kevesen gondolnátok, hogy nem az átfordulós kanyar a legdurvább, hanem a második képen látható dugóhúzó...

Kalózos, ijesztgetős hullámvasút. Nem anyu, itt sem sírtam...

Szólj hozzá!

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.