Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2010.12.29. 14:22 Gyopár&Csom

12.-ik generáció

Tolmácsolós munkám kapcsán ismertem meg a zakopanei cukrászati nagykereskedést. (Itt mindig hatalmas a választék, és meglepően kedves és készséges kiszolgálás fogad minket.)

A minap észrevettem egy-két kismacskát, és nagy macskabarát lévén azonnal barátkozni próbáltam velük. Nem voltam szimpatikus nekik, igy a simogatásról le kellett mondanom, de azért érdeklődtem róluk a munkásoknál.
Az egyik büszkén elmondta, hogy ezek nem ám akármilyen kóbor macskák, ők itt dolgoznak a raktárakban. 12.-ik generációs cukrász nagykeres munkamacskák, feladatuk az egérpopuláció kordában tartása, hogy rá ne kapjanak a kókuszreszelére meg a mogyoróra. Ezért cserébe megkapják a munkások ebédmaradékát, mindennap 13:00 körül, ezért is sorakoztak fel ott jártunkkor. itt. Később a bácsi büszkén felsorolta a macskák családfáját, kiemelve a híresen nagy vadászokat. Megmosolyogtatott, de végül is érthető, és nagyon tiszteletreméltó.

Zakopaneban, a családok és azok tagjai is hasonlóan számon tartják egymást. Vannak már több száz éve itt élő családok, már-már klánok. Munkánk során nem egyszer találkoztam híres emberek ük- vagy szépunokájával. Fura érzés könyvekből ismert nevek élő viselőivel találkozni. Ismerek pl. egy 5.-ik generációs rönkház építő mestert.
Pesti forgatag után számomra szokatlanul szoros kapcsolatrendszer mozgatja itt az eseményeket. Mindenki mindekit ismer (aki számít), és általában szegről-végről rokonok is.

Viccelődve szoktuk mondogatni, hogy Zakopaneba be házasodni kell, ha az ember igazán meg akarja ismerni, de erről mi már lemaradtunk... :)

    Gyopi

Szólj hozzá!

Címkék: gondolatok macska tolmácsolás lengyel érdekes


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr402546159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása