Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2009.07.28. 15:47 Gyopár&Csom

Magyar grill-party a Tátra lábainál

Történt a minap, hogy egy vidám baráti társaság kérte, hogy szerezzünk nekik szállást Zakopane környékén. Meg is érkeztek rendben, múlt hét csütörtökön a hegyek lábához, és a nem is olyan rövid autózás ellenére, helyből Marci kezére adtam őket. Férjuram elvitte őket városnézni. Erről már szóltunk régebben, de a java csak most jön... Közös kirándulás után menthetetlenül megkedveltük őket. Szimpátiánkat az sem csökentette, hogy mind szombat, mind varárnap reggel ők ugrasztottak ki az ágyból telefon csörgés segítségével. : )

Mondjuk a kirándulás tök jól sikerült, attól a pofáraeséstől eltekintve, hogy megnyugtattam őket, elég 8-ra menni a Kasprowy Wierch-re vivő lanovkához, mert olyankor még nincs senki. Nincs is, ha én megyek egyedül. De most a fél ország ott állt már sorba, mikor odaértünk. 2 óra várakozás, és 8,12 méter előrehaladás után adtuk fel, és gyalog mentünk a hegyre. Lanovka maradt lefele, ami módfelett szép volt így is. Sőt, erős a gyanúm, hogy még sosem láttam ilyen szépnek a lanovkából a hegyeket. (Persze lehet, hogy csak azért, mert megküzdöttem érte, hogy lanovkázhassak...)
 

Ekkor már nagyon erős volt a gyanúm, hogy szimpátiánk kölcsönös, így fenemód jól esetett a meghívás erre a grill-partyra. Marci nagyon belelkesedett, elrángatott húst venni, meg Zubruwkát (helyi fűves vodka). Aztán meg még mézet is meg fűszerkeveréket, no de visszavágtam, és kértem 20l virágföldet, meg még ezt meg azt, ha már ott jártunk a virágosnál. Engem el kéne tiltani ezektől a boltoktól, mindig elgyengülök, ha növényesnél járok. Én bezzeg nem gyengülök el, sőt erősödöm az ilyen kis kitérőktől, és a velük járó cipekedéstől. Marci pácolt, húst szeletelt - macskát etett, én meg lustálkodtam. Ezt külön ki szeretném emelni, mert az est folyamán többször is szóba került, hogy milyen csodálatos a hús meg Marci, és még az hogy ő egy igazi konyhatüdér, bár a szőrösebb fajtából. Szóval ezúton is hála és köszönet azért, mert olyan, amilyen és az elmúlt 10 évért, aminek hétfőn volt a kerek évfordulója.

Visszatérve a fősodorban, a grill-party mesefinomra sikeredet, hála a házi mangalica kolbászoknak és szalámiknak, amik egyenesen olvadtak az ember szájában. És a MAGYAR KENYÉRNEK, amit itt nélkülözni vagyunk kénytelenek.

Régóta nem nevettem ennyit mint aznap este, a fiúk szinte mindent megtettek a szórakoztatásunkért. Szinte mindent... de leginkább egymáson köszörülték a nyelvüket.

Finom italokat és ételeket sorolhatnám napestig, de ezt Marcira hagyom. Csak egyet szeretnék kielmi: a diópálinkát. Ez a nedű az utolsó utáni pillanatban került elő, mondhatni már épp indultunk. Aki ismer tudja, hogy egy megrögzött antialkoholista lelkületével születtem, és eddigi életem folyamán csak a tejszínnel hígított Bailey's lopta be magát a szívembe, no meg egy kis sangria (természetesen gyümölcslével). De a diópálinka tisztán is finom volt. Kinyaltam Marci poharát, és csak a megrögzött antialkoholista állított le, hogy ne kérjek egy saját pohárkával. Máig bánom... Remélem a készítője olvassa e sorokat, és így személyesen is tiszteleghetek előtte.

Azért a nélkülözés is csappant kissé az etnek köszönhetően, hiszen gazdagabbak lettünk finom, magyar tanyasi tojásokkal, mangalica sonkával és kolbásszal, no meg a lényeg, egy oldal finom mangalica szalonnával. Errefele olyan nehéz jó szalonnát lelni, ez viszont most jó ideig ki fog tartani.
 

Az estről gyalog jöttünk haza. Röpke 5 km távolságot sétáltunk le éjjel olyan szakaszon, ahol csak megcsinálták a közvilágítást, de a fene se érti miért nem használják. Tök sötétben röhögtük végig az utat, főleg amikor Marci talált egy VOLVO dísztárcsát, és úgy döntött jó lesz ez még valamire. (A főnöknönknek volvoja van.) Szerintem ott kellett volna hagyni, de végül is olyan édesen el volt vele. Igaz ma reggel ellenőriztem, és bár tényleg VOLVO-ja van, de tök más tárcsákkal. Megint nekem lett igazam, … ahh.

 

Az este túl szép volt ahhoz hogy igazán szavakba lehessen önteni, de nagyon hálásak vagyunk érte!

 

    Gabi és CSom

 

2 komment

Címkék: relax


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr601273829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

real 2010.01.12. 13:52:47

Zsigának Volvója van... :P

Gyopár&Csom 2010.01.12. 14:47:54

Ilyenkor kell szólni!?!
süti beállítások módosítása