Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2010.01.29. 20:26 Gyopár&Csom

Bolygó áram

E bejegyzés megírása már egy jó ideje várt a sorára. Hát most ráérek, kedvem is van.

Már vagy két hete volt a születésnapon, és meseszép ajándékot kaptam CSomtól. 4 db azaz inkább főnyi Gyíkot. Mielőtt szendébb lelkű hölgy olvasóim felkiáltanának, nem hüllőkről van szó, hanem markos legényekről, akik a Gyík őrs tagjai. Ugyanis cserkészek pont úgy, mint mi CSommal, és meglátogattak minket.
No nem csak meglátogattak, hoztak egy halom finomságot, szórakoztattak és SZERELTEK is. Ezt a szót, hogy "szereltek" nem tudom elég áhítatosan és hálásan leírni. Én ugyanis félek az áramtól, mindent megberhelek, grundolok, festek, glettelek, ragasztok, esetleg varrok, de áramhoz ahhoz elvből nem nyúlok. Drótot csak kézműveskedéskor vagyok hajladó a kezebe venni.
No, de a lakásunkban, nem elég a fenti dolokat megcsinálni, hanem az áramot is rendbe kéne szedni, vagy legalább is az SOS dolgokat megoldani. Bár igazat adok Zsigának (ő az egyik Gyík), hogy ha igazán rendbe akarnám szedni, akkor egy hónap nem lenne elég.

Szóval megjöttek, körbevezettem őket, megmutattam a leendő feladatokat, és ők csak csóválták a fejüket. (Jó mesteremberhez illően.) Aztán nekiláttak: lettek új lámpáim, villanykapcsolóim, magasabb lett a mosógatóm, és mindegyik egy-egy külön kaland volt.

Kezdeném a szalon csillárjával. Az itt meglévő ezer éves, szocreál, nagyon redvás műanyag helyére álmodtam egy rizslámpát (made by IKEA). Az urak lekapcsolták a villanyt, leszedték a búrát, letakarították a kábelt, - én eközben leklesen varrtam a sarokban az 50 méteres terítőt a síugrásra - és hogy-hogy, hogy-hogy nem véletlenül összeérintődött a két kábel. Felszikrázott és sötétbe borult a lakás. Azaz majdnem, mert én vígan tovább varrtam a varrógéppel.
A Gyíkok úgy néztek rám mint egy ufóra, majd kimentek, hogy a biztosítékot a helyére tegyék és felfigyeltek rá hogy a 2 villanyóránkból egy sem megy (a 8 másikat nem ellenőrizték). Van ám egy harmadik villanyóránk is, bár azon ipari áram fut és csak a bojler van rákötve. Úgy tudom. :) Rejtély maradt kinek az áramával varrok. 

A másik drasztikus élményem a fürdőszobai kis lámpához kapcsolódik. Van ugyanis a fürdőszobában a nagy lámpa fent a plafonon, és van a falakon körbe 3 villanykapcsoló, de csak egy tartozik a fenti lámpához. Jön a logikai feladvány akkor a többi mit is kapcsol? No de volt a tükör felett két kilógó kábel a falból (közelében egy kapcsoló). Megszólhatottok de én meg voltam róla gyöződve, hogy a kábelekben lévő áramot irányítja az egyik. Mondjuk így is maradt volna egy kakkuktojás. De nem!!! Szóval most van egy lámpásom, ami igen szépen mutat a falon, csak felkapcsolni nem lehet, mert ha bekötik akkor folyamatosan ég, vagy nem kötik be akkor csak széplik. Én ezt a verziót válaztottam, mert az a verzió, hogy a lámpa és az árám közzé beiktatunk egy villanykapcsolót (negyediket) az kiesett, ugyanis szombat éjjel szereltek és vasárnap reggel már indultak is haza. Én meg ugye nem nyúlok hozzá...

Gyopi

Szólj hozzá!

Címkék: otthon mindennapi feladatok


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr251713387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása