Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

• gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2010.03.01. 22:58 Gyopár&Csom

Étterem vizsla VIII. - Mała Szwajcaria

Mit szépítsem, azt hiszem itt az ideje leporolni ezt a rovatot.
Egy több, mint egyhónapos élményt osztok meg Veletek egy kis svájci kalandozásról, azaz a Mała Szwajcaria nevű étteremről.

Kicsivel a főutca felett található az étterem, de mi az ellenkező oldalról közelítettük meg hatosban. Mindez még a síugró VK második napja után történt, amikor is két magyar párossal úgy határoztunk, hogy egy közös vacsorával ünnepeljük a magyar szektort, no meg a jó versenyt. Az első étteremben már nem volt konyha - 19 óra körül... - a másodikban csak egy menü volt. Így amikor a Kis Svájc az utunkba akadt, nem tétováztunk tovább, hanem berontottunk.

Akadt szabad asztal, aztán szabad hatszemélyes is. Jó közel a pulthoz, így a forgatag közepébe kerültünk - tuti hogy az éves csúcsforgalom ment éppen - és éreztük a rengeteg pincérnőn is, hogy hálásak a nagyméretű magyar zászlók kellemes helyeken való elhelyezéséért...

Maga az étterem: Nos hangulatos, nem regionális, de szerintem nem is svájci. Eltekintve a rengeteg gyopártól, amit minden létező helyre felfestettek, inkább svéd, ahogy Gabi megjegyezte, mert 90% IKEA... Engem talán az zavart, hogy ezt a berendezést el lehetett volna adni polgári németnek, hollandnak, angolnak is - ha nincs a gyopárhad - a kemény sztereotípiákkal óvatosan bántak. (Már pedig ha nekem egyszer éttermem lesz, és az keretmesés lesz, akkor nem kicsit lesz keretmesés, hanem nagyon...)
Egyébként nagyon hangulatos a hely, nem panasz akart lenni a fenti bekezdés. És a táblák szerint patinás is, hiszen 1888-ban alapították.

Az étlap bőséges, és a svájci jellegzetességek mellett a helyieket is meg lehet lelni benne. Mi nem cicóztunk Gabival, hanem ha már Svájc, akkor bevállaltunk egy kétszemélyes fondüt, meg egy rakott krumpli féleséget hozzá. (Utóbbi szalonnás, hagymás volt - csak ne kaprozták volna meg - de hát mit lehet tenni, azért ez Kis Svájc, de főleg Lengyelország...)
Nekem a fondü bejött, bár tudnám fejleszteni, és a krumpli is. Arra, hogy a többiek mit ettek, nem nagyon emlékszem, kivéve, hogy a fiúk valami csülköt, amiből sikerült szereznem egy darabkát, és a mai napig meghatottan beszélek omlósságáról. Meg arra is, hogy az ízekkel mindenki elégedett volt. Szóval nagyon jól főznek.

Ami nem jó nekem - de mást biztos nem zavar - az a tálalás. Művészien szépek az ételek, csak kevésnek tűnnek. Mondom tűnnek, mert amúgy éhen nem maradtunk - sőt!

És finomak!

Árban megfizethetőek, de nem a legolcsóbbak a városban!

Összességében ajánlom a helyet mindenkinek, ha már nem regioná!

Fontosabb paraméterei: Restauracja Mała Szwajcaria, 34-500 Zakopane, ulica Zamoyskiego 11.

CSom

Szólj hozzá!

Címkék: lengyel izek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.