Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2009.10.08. 16:45 Gyopár&Csom

Kis Vakond a pácban...

Üdv Kedves Olvasó!

Mint rendes állampolgár, miután céget alapítottam, elmentem, és lejelentettem ezt az itteni APEH-nál. Tök egyedül voltam ügyfél, sor még nyomokban sem, az ügyintéző kedves volt, és amikor megkérdeztem mikor kell adót fizetnem, kedvesen elmosolyodott és azt mondta, hát majd ha lesz profitom … Mikor kijöttem, azt hitten elsírom magam olyan jól esett. Tudom nőies reakció, de hát őszinte volt. Azt leszámítva, hogy még Zakopanehoz mérten is az Isten háta mögött van, tökéletes lenne. Ez volt pénteken.

Ma rávettem magam, hogy a helyi TB-nek is lejelentsem, hogy mostantól ám több járulékot fizetek magam után. Itt a helyi TB-t ZUS-nak hívják és szintén az Isten háta mögött van, talán még azon is túl, de pont az ellentétes irányba, mint az APEH. Mert ugye ez is Közép-Európa itt is emberbarát a rendszer.

Szóval ZUS, felcaplattam a dombra, oda ahol még a madár se jár, be az épületbe, ami egy lelakottabb lakótelepi feeling-gel rendelkezik, és az ötös szoba előtt beálltam a csinos sorba. 5 ember volt előttem, mi az nekem, hisz én az ELTÉ-re jártam ott aztán lehetett félnapokat sorban állni, tehát van gyakorlatom. 2 óra alatt semmi nem történt. A dolog felettébb gyanús volt, ki be rohangáltak az ügyintézők, néha megszólalt a tűriadó, majd jöttek a létrás emberek, és bár felettébb kellemetlen hanga volt a tűzriadónak, mi megszoktuk, hisz az ember mindenhez tud alkalmazkodni.

A sorbanállókkal már egészen személyes témákról pletykáltunk, névjegykártyát cseréltünk, már kész piknik hangulat volt, mire megindult a sor. No, nem gyorsan, csak olyan szépen cammogósan. Bekerültem, csak még gyorsan berohant valaki, kérdezett majd, elvágtázott, leültem és elrebegtem, hogy hát én azért vagyok itt mert magánvállalkozás, meg ühümm...


Értett az ügyintéző ennyiből is mindent, csak hát akárhogy nézte nem voltam benne a rendszerben, pedig ha bejeletettem a városházán, akkor itt kell lennie. Ugye bejelentettem? Aha 2 hete. Előhúztam a pecsétes papírt, hogy igen itt van a bejelentés másolata. Nosza keresik tovább, a gép már tuti, hogy nem tud rólam, de talán a papírok. No azokban leltek valamit, ma érkezett. Szó se róla, hogy elvileg a lejelentéstől három napjuk lenne rá, hogy átküldjék. De ez nem baj.

Csak hát elrontották a nevemet … Csomor helyett CSMOR lettem. Hát így akkor a papír, amin be akarom jelenteni, hogy járulékot szeretnék fizetni (akarja a franc) az nem okés, mert nem egyezik a papírral, amit ők kaptak. Áááááá!!!


Szóval holnap elmegyek a városházára és elbeszélgetek velük, szépen szelíden.


   Gabi

 

Szólj hozzá!

Címkék: vállalkozásunk mindennapi feladatok


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr191436789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása