Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

  • gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2009.08.04. 12:51 Gyopár&Csom

Marci órája

Blogunk rendeszeres olvasói tudják, hogy néhány hete Marci fönt volt a Świnicán, és mivel itt az időjárás ívesen és magasról ... a naptára, évszakra, így hókásában mászott létrát és jégkásában hágogatta a csúcsokat.  És az ÓRÁJA, a csodaszép férfióra, gyakorlatilag az egyetlen elegáns ruhadarab (már ha lehet annak nevezni) amit rendszeresn magára ölt, elázott. Mit elázott, állt benne  a víz akár aranyhalakat is telepíthettem volna bele.

Marci nagyvonalúan azt mondta majd megszárad... de hát csak nem akar működni, nem beszélve arról, hogy a  szintén elegáns bár nagyon egyszerű, fekete, bőr óraszíja - amit hatalmas körültekintéssel választottam- teljesen szétmálott. Kaptam magamat és Marcit és elmentünk óráshoz. Nehéz volt rálelni, de a kolléganők újfent elláttak ötletekkel. 
Maga az órás a helyi üzletközponban található, egy köpésre a népszerű (színes, szagos, modern) sétálóutcától. A üzletközpontot Zakopane polgárai még az előző rendszertől kapták. Itt nem lengedez az elmúlt idők szele, hanem orkánszerűen süvölt. Az elmúlt húsz évben nem, hogy nem festették ki, de még a képeket sem cserélték és a port se nagyon csoportosították át.  Ahogy belép az ember az üzletközpontba akarva akaratlanul időutazásban részesül, és élvezettel át is adhatná magát a szörnyűlködésnek, ha a szag nem józanítána ki. Ugyanis a földszinten fodrászat van,  és ez az üzlet még nem hallott róla, hogy mostanában divat, minnél kevesebb vegyszert használni, a környezetvédelem meg egyébb ilyen furcsaságok miatt. A tömény vegyszerszag gyakorlatilag, olyan szinten kiüti az ember, hogy egy idejig nem is tudja hol van.
A bátrak feljutnak az elsőre itt a lépcsővel szemben van az ÓRÁS. Az üzlethelysége egy 1*3 méteres üveg kalitka, amit valamikor az átadás környékén puccoltak ki. (Sitt már nincs benne.) Viszont van benn egy 50*300cm asztal, amelyen olyan művészi kupi, rendetlenség, stb... van amire nincs méltó szó, én még soha nem láttam. Pedig e téren vannak tapasztalataim. :) A bácsi valahol 60 és a halál közt van, ő még az órás mesterek régi iskolájából származik, bár igazából fiatal órásmesterrel még sosem találkoztam. Hosszú fehér lobogós haja van, a nagyító gyakorlatilag belenőtt a szemébe és nagyon mély ellenérzéssel viseltetett irántunk.  Így eláztatni egy ÓRÁT!!! Gyilkosok - sugallta szöszmötölés közben, ráadásul a tisztító folyadák is pont akkor fogyott el. Körülnéztem nincs-e egy kevés hamu a közelben, amit a fejemre szorhatnék, mégis az én férjem volt az a méltatlan, aki eláztatta ezt a szent ereklyét. Végül rám emelte felmás szemét és közölte az ítéletett, ebből nem lesz egyhamar óra, jöjjünk vissza hétfő esetleg kedden. Amikor a számról érdeklődtem, amin felhívhatom, hogy végül is kész e már, megkaptam a végképp megsemísítő nézést, és egy szóviccet azzal kapcsolatosan, hogy miért is nincs neki telefonja. És mivel a szóviccek, mint olyanok fordíthatatlanok nem osztom meg veletek, csak azt, hogy annak ellenére, hogy van egy kiló papírom, amely bízonyítja, hogy tudok lengyelül, most mégis vagy 2 percig magyaráztattam magamnak a szóviccet mire felfogtam, hogy nem kapok telefonszámot.

Teljesen megsemmisülten jöttem le, kedden Marcit egyedül küldöm el az óráért ... de  végül is jót nevettem magamon és rajta is.

Gabi

3 komment

Címkék: mindennapi feladatok zakopanei látnivalók lengyel érdekes


A bejegyzés trackback címe:

https://zakopane.blog.hu/api/trackback/id/tr681288059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyopár&Csom 2009.08.04. 16:19:54

És Marci el is ment érte, és meg is szerezte, és gyatra lengyel tudása segítségével megkérte a mindenható órás bácsit, hogy ne arany, hanem ezüst csatú szíjat adjon.
Aztán elviselte, hogy az nem ezüst, hanem fehér...
Meg azt is, hogy munkahelyre visszafele megint megáztak. Az óra jól van, köszöni szépen!

Inda Krakkóból · http://indawwa.blogspot.com 2009.08.04. 21:10:11

Most nagyon kiváncsivá tettél, hogy mi lehet az a szóvicc :) nem írod le (lengyelül)?
süti beállítások módosítása