Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

• gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2010.05.14. 17:54 Gyopár&Csom

Tulipánok földjén jártunk - IV. rész: Amszterdamból két nagy falat.

Péntek, irány Amszterdam, mert nehogy már a főváros maradjon ki a holland túrából. Az idő pedig vészesen fogy, hiszen vasárnap repülünk haza.

Persze Amszterdam nekem furcsa főváros.
Igaz, bár Amszterbam a főváros, a nagykövetségek, az állami közigazgatás és az Eu-s intézmények mégis mind Hágában (Den Haag) vannak. Ki érti ezt?

Kocsival megyünk, szembesülünk a reggeli dugóval, de végül bejutunk Amszterdamba, és megtaláljuk az Olimpiai Stadion alatti parkolót, és másodszorra a bejáratot sem vétem el... Elsőre ugyanis nem a P+R-be hajtottam be véletlenül, de gálánsan közölték, hogy tévedni emberi dolog, kiengednek ingyen és jöhetek be újra. (Semmi bűntetés, meg jó, de akkor fizessen ki két órát...)
Amúgy ez a P+R érdekes dolog. Mert hát Amszterdamban a parkolásért 4 eurot kérnek óránként, viszont a város széli P+R-ben egész napra kell 6 eurot fizetni, és ezért nem csak parkolhatsz, hanem a kocsiban ülő személyek kapnak fejenként 2-2 egy óráig érvényes jegyet a városi tömegközelekedésre. (Vagy amíg a készlet tart, vihetsz biciklit is ingyen.) Csak hozd vissza a lekezelt jegyeket (bringát) és nem kell érte semmit sem fizetni.
Az akció üzenete egyszerű és érthető: Tessék a kocsit a város szélén hagyni, az arra van, hogy települések között furikázz vele, használd a tömegközlekedést (vagy kerékpározz), és nem lesz dugó a városban, meg a levegő is jobb!
Ennyi. Remélem ha mást nem, ezt olvassák a Zakopane szerető magyar városatyák, és megszívlelik!

Kezdésnek irány a Van Gogh múzeum. Napunk felét itt töltjük, de őszintén szólva nekem kissé csalódás. Elég sok részt éppen felújítanak, nagyon sok híres képét nem is láttuk, pedig Gabi, aki volt már itt emlékezett rájuk, hogy ki vannak állítva.
Az épület másik felében Gauguin kiállítás, de az is elég vékony anyaggal.
Azért a bolt tűrhető :) Gazdagabbak leszünk pár képeslappal!

Innen irány egy másik múzeum, ami a nap másik felét kitölti. Ez pedig a Heineken múzeum, ami igazi kincs nekem, aki rajongom a söröket.
Igaz Heinekent sosem iszom, mert minőségre nem szeretem, és e mellett még drágának is tartom, de szeretem, mert reklámot azt tudnak csinálni.
A múzeum nagy élmény, elég interaktív, és még gyönyörű söröshordós kocsit húzó lovak is vannak.
És a végén a kóstolás, ahova úgy érsz be, hogy mindenképpen Heinekent akarsz inni, mert olyan hatással van rád mindaz a program, amin végigmentél, hogy most már muszáj megkóstolnod. Megtettük, és még mindig nem szeretem a Heinekent, ráadásul itt még vizezték is...

A kocsma részt kihagyjuk, pedig lenne pohár sörünk ingyen, de már a kóstoló után észbekapok, hogy azért  deci sör pont elég lesz, ha még vezetek is ma.

Szerzünk is gyorsan egy adag narancslevet, egyeztetünk Alízzal, aki a városban dolgozik, hogy hol találkozzunk. És megnézünk egy esküvőszervezős boltot, ahol mindenféle marcipánfigura kapható a lakodalmas tortára: fiú-fiú, lány-lány, sőt, még lány-fiú párosok is.
Még egy gyors Kebab az éhendöglés ellen, s közben a kapott SMS értékelése.

A drága WizzAir ugyanis írt egy SMS-t, hogy a vulkánkitörés miatt nagy a káosz, még az is lehet, hogy változik a járatunk, és amint tudok, nézzek emailt. Tudok, vagy  2,5 óra múlva, addig meg...
Nos, már Hágában email nézegetés, és konstatáljuk, hogy a nagyon fontosnak beharangozott email nem tartalmaz ránk nézve semmi konkrét infót, csak feltételeset: "Ha törlik, akkor csináld ezt és ezt!"

Nem törölték. Egyenlőre. Sőt, még a szombati összes gép is repül elvben, szóval no para. Majd a következő részben meglátjuk hogyan is történtek a továbbiak...

Fotók alul!

CSom

Mondhatni: Az üstök háza!

Minden igényt kielégítő kínálat...

Mókás madár. A belváros közepén dekkolt egy kocsi tetején. Kellemesen elvolt, ha túl közel mentél berikoltott beszólt. Már elég jól megszoktuk, hogy Hollandia a szárnyasok paradicsoma, de ez meglepő volt. Aztán egy benszülőtt megnyugtatott minket: "Csak 3 sarok a halpiac, biztos onnan jött." Így persze már más...

1 komment

Címkék: sör utazás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Inda Krakkóból · http://indawwa.blogspot.com 2010.05.15. 01:26:12

Ilyen P+R van már Varsóban is, igaz P+J (Parkuj i Jedź) a neve és egy picit másképp működik. Azaz nincs ingyen bicikli, de van biciklitartó, viszont a parkolás érvényes tömegközlekedési (legalább 24 óráig érvényes) jegy felmutatása esetén, ingyenes. Sajnos egyelőre kevesen használják.