Rólunk

Csomor Gabriella és Márton, azaz Gyopi és CSom idegenvezetési, program- és szállásszervezési, tolmácsolási és alap életbeli kalandjai Lengyelországban, Zakopanéban a Tátra fővárosában! Mivel egyre többen kerestek minket szállás, program, stb ügyben az iwiw-en, meg postolva, meg hasonlók, így megadjuk az email cimünket: polandtourism@gmail.com Írjatok nyugodtan! Létrehoztunk egy oldalt is Zakopanéról - böngésszétek azt is nyugodtan: www.zakopaneinfo.hu

Hozzáfűznivalóitok

• gabrysia: Nem is olvastam a blogot, mert eltűntetek, aztán én is a fb-ról tudtam meg az apartmanházzal kapcs... (2014.07.22. 19:38) Hogy is lett nekünk apartmanházunk?
  • gab07: Jajj, ezeket olvasva elfogott a vágy, hogy nekem is legyen egy macskám. Úgy tudnak hiányzozni azok... (2011.12.10. 08:20) Néhány dolog, amit a macskáktól tanulhatunk
  • Inda Krakkóból: Wow! Gratula :) (2011.10.11. 18:39) Kapcsolatépítés
  • zsoka95: Ha tudnék lengyelül, tuti átköltöznék ZAKOPANÉBA. Erről a hétvégén is megbizonyosodtam. Lehet, ho... (2011.10.03. 21:15) "Ha"
  • Gyopár&Csom: Hát nem hiszem, hogy azt csak úgy polgári kezdeményezés gyanánt lehet nyitni... Meg aztán így is ... (2011.09.01. 17:51) Kommunikáció, mint olyan

Pontos Idő

Látogatóink a világból

free counters

2009.12.21. 11:21 Gyopár&Csom

Egy híján húsz...

Sziasztok!

Tegnaptól holnapig a vendégünk Christina, aki egy német leányzó, de jelenleg Erasmussal Lengyelországban, Łódzban tanul. (Azért pont itt, mert német, és azt érezte, hogy az átlag németek nem ismerik egyik közvetlen szomszédjukat, és ő nem szeretne közéjük tartozni.)

Tegnap kettesben vele elmentünk kirándulni. (Az a célja a féléves ösztöndíj alatt, hogy bejárja Lengyelországot.) Mivel kevés ideje van, ezért a Morskie Oko-hoz mentünk.
Gabi nem jött, mert mint (bölcsen) kijelentette, neki túl hideg van ahhoz, hogy kidugja az orrát a jó meleg lakásból.

Már az utazás vicces volt, mert kisbuszoztunk. Jóféle itt a szolgáltatás, mert az ablakok belülről voltak jégvirágosak...

A túra maga nagyon nagy élmény volt. Havas, jeges időben sétáltunk fel mintegy két óra alatt a Palenica parkolótól a tó partján álló menedékházig. Ragyogó kék ég, fehér fenyvesek, hegyek mindenhol - igazán nem panaszkodhattunk a látványra.
És gyakorlatilag turista sem volt. Szerintem, ha összességében 50 emberrel találkoztunk, akkor nagyjából helyén való a tippem, ami a Morskie Oko viszonylatában 4,5 óra alatt a semmivel egyenlő.

A menedékház meghódítása előtt még a jég hátára is rámentünk, és onnan fényképeztük a környező hegyeket.
Aztán jött a játék, megtippeltük a kinti hőmérsékletet. Végül mindketten a -10 mellett tettük le a voksunkat, de sajna tévedtünk. Nem is keveset, kilenc fokot összesen. Szóval -19 fokban sikerült túráznunk.
Konstatáltuk, hogy hőmérséklet tippelésben van hova fejlődnünk, viszont a kondíciónk és/vagy a beöltözöttségünk remek, hiszen nem igazán fáztunk.

Persze azért erre a didergető információra jól esett a meleg tea, zurek és gőzölgő almáspite kombinációja a menedékházban.

Még egy kicsit nézegettünk térképet, majd a visszautat is sebesen megtettük a parkolóhoz. Egyébként a hidegről mindent elmond, hogy 10 percig vakartam le a jeget a szakállamról és a bajszomról a (kivételesen) fűtött kisbuszban.

Csodaszép élmény volt, és hogy ne maradjatok ki belőle, alább csatolok pár képet a túráról!

CSom

3 komment

Címkék: időjárás túra képek zakopanéból

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barna0bas 2009.12.22. 20:46:21

Szia! Feljebb menni ne láttatok hegymászókat? Szabad egyáltalán csúcstámadásra indulni?

(Engedelmeddel megosztottam twitteren is a bejegyzésedet: twitter.com/4bakancs/status/6939292175)

Gyopár&Csom 2009.12.22. 21:53:42

Szia!

Feljebb menőket nem láttunk. A Rysy-t is néztem, amennyire lehetett (tiszta idő volt) de nem láttam senkit a felfele menő úton.

Egyébként hivatalosan a Morskie Oko felől nincs lezárva a Rysy télen sem.

Mirelle · http://mirelle.hu/ 2009.12.29. 12:30:22

Az az almás pite mindent visz!